فن آوری نوین .محمودلو09148277800

اطلاعات جامع درخصوص فن آوری نوین،نصب وشناخت انواع نرم افزار وسخت افزار،مطالب مورد نیاز فرهنگیان محترم ودانش آموزان عزیزوسایر افراد

فن آوری نوین .محمودلو09148277800

اطلاعات جامع درخصوص فن آوری نوین،نصب وشناخت انواع نرم افزار وسخت افزار،مطالب مورد نیاز فرهنگیان محترم ودانش آموزان عزیزوسایر افراد

فن آوری نوین .محمودلو09148277800

نمونه سوالات ومطالب علمی وآموزشی فرهنگیان ودانش آموزان
قدرت اله محمودلو فرهنگی شاغل درمدرسه شیخ الاسلام منطقه مرنددر آذربایجان شرقی-(دانلودمطالب باذکرنام ونام خانوادگی ونام شهرخوددرنظرات وباذکر نویسنده دروبلاگ خودبلامانع است) آدرس ایمیل بنده m.ghodrat@ymail.com جهت بیان نظرات شخصی ومحرمانه ونظرات وپیشنهادات شما عزیزان می باشد
شماره تماس09148277800
بعلت درخواستهای زیادازسراسر کشور، از ارسال نمونه سوالات یا جزوه از طریق ایمیل وجواب دادن به درخواست های مخاطبین از طریق پیامک معذورم.
آدرس وب سایت مدرسه شیخ الاسلام مرند
http://sh-eslam.edu1865.ir
تماس از طریق تلگرام با اینجانب mahmoudlou@

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۴ تیر ۰۰، ۱۵:۴۴ - آلپ صنعت
    عالی

جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۵۰ ب.ظ

۰

کامپیوترچیست؟

جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۵۰ ب.ظ


درس اول : کامپیوتر چیست ؟ انواع کامپیوتر

 

کامپیوترچیست؟

toshibakirabook01

کامپیوتر (computer) ماشینی است که از آن برای پردازش اطلاعات استفاده می‌شود.کامپیوتر وسیله ای است که اطلاعات و  داده ها را ویرایش می کند و  توانایی  دارد که داده ها را ذخیره، بازیافت و پردازش کند. از کامپیوترها می توان برای تایپ یک سند و فرستادن ایمیل و یا جستجو در اینترنت استفاده کرد. همچنین  می توانید از آن برای محاسبات و مدیریت داده ها و حتی بازی کردن و یا کارهای دیگر استفاده نمائید.

به ادامه مطلب بروید



تاریخچه کامپیوتر

در سال ۱۹۴۳ و در بحبوحه جنگ جهانی دوم دولت آمریکا طرحی سری برای ساخت دستگاهی را آغاز کرد که بتواند مکالمات رمزنگاری‌شدهٔ آلمانی‌ها را رمزبرداری کند. این مسئولیت را شرکت آی‌بی‌ام و دانشگاه هاروارد به عهده گرفتند که سرانجام به ساخت دستگاهی به نام ASCC در سال ۱۹۴۴ انجامید. این دستگاه پنج تنی که ۱۵ متر درازا و ۲٫۵ متر بلندی داشت، می‌توانست تا ۷۲ عدد ۲۴ رقمی را در خود نگاه دارد و با آن‌ها کار کند. دستگاه با نوارهای سوراخدار برنامه‌ریزی می‌شد و همهٔ بخش‌های آن مکانیکی یا الکترومکانیکی بود بنا بر شواهد این دستگاه اولین کامپیوتر محسوب میشود. عکس ذیل جزو اولین کامپیوتر های غول پیکر قدیمی و مخترع آن میباشد.

old_computer

کاربردهای رایانه

در یک جمله میتوان گفت در عصر امروز بدون کامپیوتر نمیتوان زیست. کاربردهای کامپیوتر به اندازه ای زیاد است که نمیتوان همه کاربردها را بیان کرد. تجسم کنید از یک کامپیوتر ساده خانگی که برای امور ساده کاربرد دارد تا کاربرد استفاده از کامپیوتر های پیشرفته ای که اطلاعات یک کشور را دربر میگرد 

رایانه‌ها قادرند بسیاری از امور را در حداقل زمان و با دقت کافی و بدون احساس خستگی نمایند و یا هزینه زیادی در بر داشته باشند انجام دهند.

انواع رایانه

اکثر افراد وقتی نام کامپیوتر را می شنوند یاد کامپیوترهای خانگی می افتند مثل کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ.کامپیوترها انواع مختلفی دارند و در اندازه و نوع متفاوت هستند و در زندگی روزمره ما نقشهای متفاوتی را ایفا می کنند مثل زمانی که از دستگاه خودپرداز پول دریافت می کنید و یا در مغازه سبزی فروشی خرید می کنید و یا از ماشین حساب استفاده می کنید و یا از کامپیوتر برای تایپ متنی استفاده کنید همه نمونه این موارد هستند.

کامپیوترهای خانگی (شخصی)

کامپیوترهای خانگی دسته ای از کامپیوتر ها هستند که برای امور شخصی افراد ساخته شده اند که کاربردهای زیادی از جمله تایپ و پخش مولتی مدیا ارتباطات و …… را دارندخیلی  افراد از کامپیوترهای خانگیدر خانه و مدرسه و یا  کتابخانه استفاده می کنند.

کامپیوترهای خانگی می توانند  بزرگ، کوچک و یا متوسط باشند.کامپیوترهای خانگی دارای اجزایی مثل ماوس، مانیتور، صفحه کلید و کیس و اسپیکر و وبکم و ……..که با اتصال این دستگاهها به همدیگر یک کامپیوتر شخصی خواهید داشت.  کامپیوترهای شخصی ارزان قیمت تر از کامپیوترهای صنعتی و انواع دیگر ان هستند. 

کامپیوترهای خانگی  طوری طراحی شده اند تا جای کمتری را اشغال کنند و روز به روز دانش و تکنولوژی می کوشد تا کامپیوتر ها ی شخصی حجم کمتری داشته باشند.کامپیوترهای شخصی به دو صورت  PCو Mac هستند. هر دو مدل دارای کارکردی کامل هستند و آنها دارای نگاه و کارایی متفاوتی هستند.

کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل ویندوز  کار می کنند

505866_wk731Um8

 

رایانه‌های توکار

رایانه‌هایی  وجود دارند که تنها برای کاربردهایی ویژه طراحی می‌شوند. این رایانه‌ها که در درون ابزارهایی با کاربرد ویژه گنجانیده شده‌اند «ریزکنترل‌گرها» یا رایانه‌های توکار” (Embedded Computers) نامیده می‌شوند. بنا بر این تعریف این رایانه‌ها به عنوان ابزاری که با هدف پردازش اطّلاعات طراحی گردیده محدودیت‌هایی دارد. بیش‌تر می‌توان آن‌ها را به ماشین‌هایی تشبیه کرد که در یک مجموعه بزرگ‌تر به عنوان یک بخش حضور دارند مانند عابر بانک هاو دستگاه‌های تلفن، ماکروفرهاو یا هواپیما که این رایانه‌ها بدون تغییری فیزیکی به دست کاربر می‌توانند برای هدف‌های گونه‌گونی به کارگرفته شوند.

1868870830atm

 

لپ تاپ ها Laptop

این نوع کامپیوترها که بسیار شناخته شده است این کامپیوتر ها را لپ تاپ و Notebook Computer و یا به اصطلاح کامپیوتر همراه مینامند. اغلب لپ تاپ ها دارای باطری هستند و یا  بصورت AC-Power (کامپیوترهای شخصی قابل حمل) هستند که به نسبت کامپیوترهای خانگی قابل حمل می باشند و این امکان را به شما می دهد که هر کجا بخواهید از آنها استفاده کنید. این کامپیوترها قابل حمل و کوچک بوده و به راحتی نمی توان به اجزای درون آنها دسترسی پیدا کرد. یعنی اینکه نمی توانید آنها را براحتی کامپیوترهای شخصی ارتقا دهید. لبتاپ ها کاربردهای متفاوتی دارند که در دوروس بعدی با آنها آشنا میشوید

toshibakirabook01

سرورهاServers

سرور نوعی کامپیوتری است که اطلاعات را به دیگر کامپیوترها در شبکه ارائه می دهد. اکثر کسب و کارها دارای کامپیوتر سرور هستند که کارکنان می توانند برای ذخیره و یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات از آنها استفاده کنند. یک سرور می تواند مثل یک کامپیوتر شخصی و یا بزرگتر از آن باشد. سرور نقش مهمی در فضای مجازی (اینترنت) دارند.معمولا صفحات وب در سرورها ذخیره میشوند. وقتی که شما روی لینکی از صفحه جستجو کلیک می کنید در واقع سرور وب ، آن صفحه ای را که می خواهید برای شما باز می کند. برخی از سرورها کامپیوترهای عظیم الجسته را مدیریت میکنند مانند: سیستم های نیروگاه ها  که در تصویر ذیل نمونه آن را میبینید.

trecool-inside-google-data-center-03

تلفن همراه(موبایل) و تبلت ها:

در اصل باید گفت تلفن های همراه و تبلت ها نیز نوعی از کامپیوترها هستند از آنجا که به ماوس و یا صفحه کلیدو ….. نیاز ندارند مصرفهای زیادی دارند که در آموزشگاه موبایل گفته خواهد شد.بعضی از تلفن های همراه مثل کامپیوتر ها ی خانگی می توانند کارهای مشابه هم انجام دهند مثل جستجو در اینترنت و یا بازی کردن. به این تلفن ها به اصطلاح smartphones گفته می شود.

tablets4

کنسول بازی:

یک کنسول بازی نوعی از کامپیوتر است که مخصوص بازی کردن است، کنسول های بازی مثل کامپیوترهای  شخصی کامل نیستند اما اکثر کنسول های جدید مثل نینتندوNintendo Wii به شما این امکان را می دهد که غیر از بازی کردن در اینترنت هم جستجو کنید.

untitledL2

 

تلویزیون ها:

تلوزیون ها نیز نوعی کامپیوتر محسوب میشوند بعضی از تلویزیون ها کارکردهایی دارند که به شما این امکان را می دهند که از آنها جهت مصارف دیگر استفاده نمایید. بطور مثال از تلویزیون های هوشمند جدید میتوانید به اینترنت هم دسترسی داشته باشید.

ImageThumb

Mac:

سیستم عامل مک در سال ۱۹۸۴ تعریف شد، این نوع کامپیوتر جلوه های زیبای گرافیکی دارد . تمام کامپیوترهای مک در کمپانی Apple ساخته شده اند و تقریبا همه آنها از سیستم عامل  Mac OS Xاستفاده می کنند. اگرچه PC را می توان جزء IBM PC Compatible  دانست و این اصطلاح را می توان به هر کامپیوتر شخصی نسبت داد که شامل کامپیوترهای Mac می شود.

Apple iMac

Apple iMac

(در این درس با انواع رایانه آشنا شدید تا در دروس بعد با کارکرد انها آشنا شوید)

برای ورود به درس بعدی کلیک کنید

درس دوم: اجزای اصلی کامپیوتر(سخت افزار)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۳
قدرت اله محمودلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی