فن آوری نوین .محمودلو09148277800

اطلاعات جامع درخصوص فن آوری نوین،نصب وشناخت انواع نرم افزار وسخت افزار،مطالب مورد نیاز فرهنگیان محترم ودانش آموزان عزیزوسایر افراد

فن آوری نوین .محمودلو09148277800

اطلاعات جامع درخصوص فن آوری نوین،نصب وشناخت انواع نرم افزار وسخت افزار،مطالب مورد نیاز فرهنگیان محترم ودانش آموزان عزیزوسایر افراد

فن آوری نوین .محمودلو09148277800

نمونه سوالات ومطالب علمی وآموزشی فرهنگیان ودانش آموزان
قدرت اله محمودلو فرهنگی شاغل درمدرسه شیخ الاسلام منطقه مرنددر آذربایجان شرقی-(دانلودمطالب باذکرنام ونام خانوادگی ونام شهرخوددرنظرات وباذکر نویسنده دروبلاگ خودبلامانع است) آدرس ایمیل بنده m.ghodrat@ymail.com جهت بیان نظرات شخصی ومحرمانه ونظرات وپیشنهادات شما عزیزان می باشد
شماره تماس09148277800
بعلت درخواستهای زیادازسراسر کشور، از ارسال نمونه سوالات یا جزوه از طریق ایمیل وجواب دادن به درخواست های مخاطبین از طریق پیامک معذورم.
آدرس وب سایت مدرسه شیخ الاسلام مرند
http://sh-eslam.edu1865.ir
تماس از طریق تلگرام با اینجانب mahmoudlou@

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۴ تیر ۰۰، ۱۵:۴۴ - آلپ صنعت
    عالی

آخرین مطالب

۲۸ مطلب در دی ۱۳۹۴ ثبت شده است

فرمول مساحت و محیط اشکال هندسی

فرمول مساحت و محیط اشکال هندسی

1 -  مساحت مـــربع = یـــک ضلع × خـــودش 
محیــط مـــربــــع = یک ضلع × 4

2 -  مساحت مسـتطیـــــــل = طـول × عـرض 
محیط مستطیل = ( طول + عرض) × 2
3 -  مساحت مثلث = ( قاعده × ارتــــــفاع ) ÷ 2 
محیط مثلث = مجموع سه ضلع
4 -  مساحت مثلث متساوی الاضلاع = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ 2 
محیط مثلث متساوی الاضلاع = یک ضلع × 3
5 -  مساحت مثلث متساوی الساقین = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ 2 
محیط مثلث متساوی الساقین= مجموع سه ضلع
6 -  مساحت مثلث قائم الزاویه = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ 2 
محیط مثلث قائم الزاویه = مجموع سه ضلع
7 -  مساحت ذوزنقه = ( قاعده بزرگ + قاعده کوچک ) × ارتفاع ÷  2
محیط ذوزنقه = مجموع چهار ضلع
8 -  مساحت لوزی = ( قطر بزرگ × قطر کوچک ) ÷ 2 
محیط لوزی = یک ضلع × 4
9 -  مساحت متوازی الاضلاع = قاعده × ارتفاع 
محیط متوازی الاضلاع = مجموع دو ضلع متوالی × 2
10 -  مساحت دایره = عدد پی ( 3/14 ) × شعاع × شعاع 
محیط دایره = عدد پی ( 3/14 ) × قطر
11 -  مساحت کره = 4 × 3/14 × شعاع به توان دو 
حجم کره = چهار سوم × 3/14 × شعاع به توان سه
12 -  مساحت بیضی = (نصف قطر بزرگ × نصف قطر کوچک ) × 3/14 
13 -  محیط چند ضلعی منتظم = یک ضلع × تعداد اضلاعش
14 -  حجم مکعب مستطیل = طـول × عـرض × ارتفاع 
حجم مکعب مربع = قاعده × ارتفاع ( طول یال×مساحت یک وجه)
15 -  حجم هرم = مساحت قاعده ی هرم × ارتفاع هرم× یک سوم 
16 -  مساحت جانبی استوانه = محیط قاعده × ارتفاع   حجم استوانه = مساحت قاعده × ارتفاع
سطح کل استوانه = سطح دو قاعده + مساحت جانبی ( مساحت مجموع دو قاعده + ارتفاع × پیرامون قاعده )
17 -  مساحت جانبی منشور = مجموع مساحت سطوح جانبی 
مساحت کلی منشور = مجموع مساحت دو قاعده + مجموع مساحت سطوح جانبی
18 -  حجم مخروط = مساحت قاعده × یک سوم × ارتفاع

 

دریافتفایل PDF



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۴ ، ۰۶:۱۷
قدرت اله محمودلو

سوال و پاسخ امتحانات نهایی پیش دانشگاهی 93

جهت دانلود(سوال و جواب)به تصویر pdf جلوی مطالب کلیک نمایید

دانلود در ادامه مطلب ....(سوال و پاسخ امتحانات سوم دبیرستان کمی پایین تر در همین سایت )

دانلود  سوال و پاسخ دینی  پیش دانشگاهی 93             

دانلود سوال و پاسخ فیزیک ریاضی پیش دانشگاهی 93 

دانلود سوال و پاسخ فیزیک تجربی پیش دانشگاهی 93

دانلود سوال و پاسخ ادبیات فارسی انسانی پیش دانشگاهی 93

دانلود سوال و پاسخ  فارسی تمام رشته ها پیش دانشگاهی 93

دانلود سوال و پاسخ دیفرانسیل ریاضی پیش دانشگاهی 93

دانلود سوال و پاسخ زیست تجربی پیش دانشگاهی 93

دانلود سوال و پاسخ عربی علوم انسانی پیش دانشگاهی 93


برگرفته شده از : m-a-amjadi.blog.ir سلماس لطفا در صورت کپی منبع آن را ذکر نمایید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۴ ، ۰۶:۱۶
قدرت اله محمودلو

سوال و پاسخ امتحانات نهایی پیش دانشگاهی خرداد 1394


جهت دانلود(سوال و جواب)به تصویر pdf جلوی مطالب کلیک نمایید

دانلود در ادامه مطلب ....

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۴ ، ۰۶:۱۲
قدرت اله محمودلو

ساعت و تقویم رسمی کشور ایران  رویت در زبانه جدید

پس از رویت سایت - اوقات شرعی استان و شهرستان محل زندگی خود را تنظیم کنید 

در این سایت میتوان تقویم شمسی را به قمری و میلادی تبدیل نمود




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۴ ، ۰۶:۰۹
قدرت اله محمودلو

نرم افزار تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی و تربیتی (الف) جهت نوبت اول سال تحصیلی 1395 - 1394

نرم افزار تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی و تربیتی (الف) توصیفی دوره ابتدایی سال تحصیلی 1395 - 1394 جهت نوبت اول برای دانلود در ادامه مطلب آماده شده است  

دانلود نرم افزار 


دانلود نرم افزار از سرور دوم  

دانلود فایل آموزش نصب 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۴ ، ۰۶:۰۵
قدرت اله محمودلو

آپدیت آفلاین نود32 تا 25 دی ماه 1394 (یوزر و پسورد 25 دی ماه 94 )

قبل از آپدیت آفلاین به نکات زیر توجه کنید:

 

1 - در دانلود دو نسخه (Eset Smart Security  (ess  و (Eset Anti Virus (eav  دقت کنید.

 2 - برای دریافت آپدیت ها کافی است روی لینک مخصوص هر نسخه که در زیر درج شده کلیک کنید و فایل حاصل را در یک پوشه با انتخاب گزینه Extract Fils از حالت فشرده خارج کنید. 

 
 
دانلود آپدیت آفلاین برای Eset Anti virus نسخه 3 و 4 و 5 و 6 و 7و8

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۴ ، ۰۶:۰۱
قدرت اله محمودلو

روش فعال کردن دکمه Edit در نسخه های 5 به بعد:

برای ورود به Safe Mode قبل از بالا آمدن ویندوز چند بار کلید F8 را بزنید. برای ورود به رجیستری دستور regedit را اجرا کنید.

در حالت Safe Mode به این کلید در رجیستری بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ESET\ESET Security\CurrentVersion\Info

و مقدار PackageFeatures  را طبق جدول ذیل تغییر دهید:

نسخه

محصول

مقدار PackageFeatures

5

NOD32 Antivirus

1

Smart Security

1

6

NOD32 Antivirus

20

Smart Security

51

7

NOD32 Antivirus

24

Smart Security

54

8

NOD32 Antivirus

24

Smart Security

54

با این کار دکمه Edit فعال شده می توانید مسیر فولدر آپدتهای آفلاین را به آن بدهید و یا از سرور آپدیت نود32 در سایت EsetUpdate.ir استفاده نمایید.

برای رفع مشکل نارنجی شدن آیکون آنتی ویروس، در تنظیمات نرم افزار به قسمت System Updates بروید و آن را بر روی No Updates قرار دهید.


تهیه : قدرت اله محمودلو 09148277800
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۴ ، ۰۵:۵۹
قدرت اله محمودلو
نویسنده: قدرت اله محمودلو
تاریخ: پنجشنبه ٢ مهر ،۱۳٩٤

این روزها حتما تبلیغ هک وای فای را می بینید در اینترنت ، قطعا ترس این را هم دارید که کسی از اینترنت شما استفاده کنید در صورتی که خودتان خبر ندارید.

در این مطلب آموزشی برای شما قرار داده ایم که ۹۹% به جلوگیری از هک شدن مودم و اینترنت شما جلوگیری می کند

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ دی ۹۴ ، ۰۸:۵۱
قدرت اله محمودلو

کامپیوتر های شخصی نیز مانند هر وسیله الکترونیکی جهت کار به منبع تغذیه خاص خود نیاز دارند، منبع تغذیه ای که بتواند ولتاژ های مورد نیاز بخش های داخلی یک کامپیوتر را تامین نماید. همانطوری که می دانید ولتاژهای مورد نیاز یک PC ، ثابت شامل 12V, +5V,+3.3V,+5V,-12V,-5V می باشد. اما در منبع تغذیه کامپیوتر پارامتر متغیری مانند آمپراژ و بالانس توان خروجی نیز وجود دارد.

 منبع تغذیه در کامپیوتر همانند قلب در بدن فعالیت می کند همانطور که قلب خون کافی برای تامین انرژی مورد نیاز بافت های مختلف را به آنها می رساند ، منبع تغدیه نیز توان مورد نیاز برای قسمت های مختلف سیستم را تامین می کند. بدون وجود یک منبع تغذیه مناسب بهترین قطعات کامپیوتری هم کارایی مناسبی نخواهند داشت پس همیشه سعی کنید قلبی مناسب برای سیستم خود انتخاب کنید تا قطعات سیستم شما به طور کامل از انرژی کافی بهره مند شوند. نکاتی که باید در خرید یک پاور مدنظر باشد را به صورت کامل در زیر می آوریم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۴ ، ۲۲:۴۲
قدرت اله محمودلو

منبع تغذیه درکامپیوتر


یک منبع تغذیه، دستگاهی است برای تأمین انرژی الکتریکی برای یک یا چند بار مصرفی. این عبارت به صورت معمول در رابطه با دستگاه‌هایی که حالتی از انرژی الکتریکی را به حالتی دیگر تبدیل می‌کند به‌کار می‌رود. اگرچه آن نیز ممکن است به دستگاه‌هایی که شکل دیگری از انرژی (مکانیکی، شیمیایی، خورشیدی) رابه انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند، اشاره کند. یک منبع تغذیه تنظیم شده، برای کنترل ولتاژ خروجی یا جریان تا یک مقدار خاص است، مقدار کنترل شده با وجود تغییرات در هر دو جریان بار و یا ولتاژ تنظیم شده توسط منبع تغذیه منبع انرژی، تقریبا ثابت نگه داشته می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۴ ، ۲۲:۳۶
قدرت اله محمودلو

فلاپی درایور

فلاپی درایو

فلاپی دیسک ، یک نوع  وسیله  ذخیره سازی اطلاعات  در کامپیوتر است . درایوهای موجود در کامپیوتر مسئول خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی فلاپی دیسک ها بر اساس یک ساختار مشخص شده ، می باشند. جنس فلاپی دیسک ها از  پلاستیک نرم بوده که بر روی آن  یک لایه ( غشاء ) مغناطیسی وجود دارد .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۴ ، ۲۲:۲۸
قدرت اله محمودلو

5 راه برای رهایی هارد دیسک شما از دست فایل‌های اشغالگر!



هارد درایوها هر روز بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند و با این وجود همواره این ترس را داریم که حافظه دائمی رایانه ما در حال پر شدن است و چند روز دیگر باید دیگر قید ذخیره کردن فایل در رایانه را بزنیم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۴ ، ۲۲:۱۶
قدرت اله محمودلو

CPU چیست و چگونه کار می‌کند؟ سی پی یو CPU

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۴ ، ۲۲:۰۵
قدرت اله محمودلو

معرفی قطعات سخت افزاری کامپیوتر


معرفی قطعات سخت افزاری کامپیوتر و اسمبل کردن سیستم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۹۴ ، ۲۲:۵۲
قدرت اله محمودلو

محتوای الکترونیکی مفهومی گسترده است و بطور کلی به هر نوع محتوایی که از طریق رایانه قابل مشاهده و انتقال باشد، محتوای الکترونیکی گفته میشود. اما منظور ما از محتوای الکترونیکی، مجموعه مفاهیم و مطالب آموزشی است که با استفاده از ابزارها و رسانه های متنوع همراه با برنامه ریزی و طراحی آموزشی در ساختاری مدون تهیه شده و میزان یادگیری فراگیر را بالا می برد و تجربه مفید و لذت بخشی را برای او فراهم میکند. به عبارت دیگر مقصود ما از محتوای الکترونیکی یک درس الکترونیکی است.
تیم تولید محتوای الکترونیکی باید متشکل از فرد خبره (SME)، طراح آموزشی و پیاده ساز باشد و اساساً یک محتوای الکترونیکی خوب بر اساس همکاری این افراد با یکدیگر شکل میگیرد. از این رو روش رایازیتون همکاری نزدیک با اساتیدی است که وظیفه تالیف و تهیه محتوا را بر عهده می گیرند.
شرکت رایازیتون تا کنون بیش از ۸۰ درس را برای دانشگاه ها و سازمانهای مختلف به صورت الکترونیکی پیاده سازی کرده است. در ادامه متدولوژی تولید محتوای الکترونیکی این شرکت که بر اساس تجربیات و مطالعه شیوه های مختلف تولید محتوا در دنیا تدوین شده است، تشریح می شود.

متدولوژی تولید محتوای الکترونیکی شرکت رایازیتون

content process

گام ۱: تعیین مشخصات فراگیران

برای تولید یک محتوای الکترونیکی در اولین قدم باید مشخص شود که مخاطبین یا فراگیران چه افرادی هستند و چه ویژگیهایی دارند. به عنوان مثال در چه حدود سنی هستند، موقعیت شغلی آنها چیست، در رابطه با محتوای در حال ساخت چه دانش پیشینی دارند و…. این گام کمک می کند تا در ادامه طراحی و اجرای محتوا منطبق بر نیازها و ویژگیهای آنان باشد.

گام ۲: تدوین سرفصل مطالب

در این گام استاد (SME) بر اساس مشخصات فراگیران اقدام به تدوین سرفصل یا فهرست مطالب می کند. هر درس شامل یک عنوان است به عنوان مثال “هنر آشپزی”. استاد باید مطالب درسی خود را در دو سطح ریز کند و سرفصل‌های کلی و عناوین بخشها را استخراج نماید. مثلاً در درس آشپزی در مرحله اول می‌توانیم بگوییم این درس دارای ۳ سرفصل کلی است که عبارتند از: غذاهای دریایی، غذاهای کبابی و دسرها. در مرحله دوم سرفصل‌های کلی نیز خود باید به مجموعه‌ای از بخشها تقسیم شوند مثلاً با توجه به مثال هنر آشپزی می‌توان سرفصل غذاهای دریایی را به روشهای تهیه میگو، ماهی سفید، ماهی کفال و ماهی قزل‌آلا تقسیم‌بندی کرد.
پس از شکستن عنوان درس در دو مرحله به بخشهای درس خواهیم رسید که در ادامه به تصمیم گیری درباره نحوه ارائه آنها خواهیم پرداخت.

گام ۳: تهیه طرح آموزشی کلان درس

در این گام تصمیم میگیریم که هر یک از بخشها در چه قالبی ارائه شوند. روشهای و انواع مختلفی از محتوای الکترونیکی وجود دارند که می‌توانیم برای پیاده سازی بخشها از آنها استفاده کنیم؛ که عبارتند از:

ساده‌ترین شیوه پیاده‌سازی محتوای الکترونیکی متن است که می‌تواند در قالبهای مختلفی ارائه شود که مناسب‌ترین آنها در قالب صفحات وب (HTML) و یا فایلهای PDF هستند. در این نوع از محتوا از حداقل قابلیتهای فناوری اطلاعات برای یادگیری استفاده می‌شود و استفاده از آن بیشتر برای مطالب تکمیلی توصیه می‌شود و نه بخشهای اصلی درس.

مواردی که برای انواع محتوای الکترونیکی ذکر شد، موارد عمومی هستند و علاوه بر استفاده تک تک از آنها، می‌توانیم از ترکیبی از آنها استفاده کنید.

گام ۴: تعیین رسانه ارائه الکترونیکی

پس از اینکه قالب پیاده سازی هر بخش مشخص شد، باید مشخص شود که پس از پیاده‌سای محتوای الکترونیکی چگونه میخواهیم آن را در اختیار فراگیران قرار دهیم. تصمیم گیری در این خصوص بر اساس نوع محتوای الکترونیکی (که در گام پیش مشخص شد)، شخصات فراگیران و زمان و بودجه انجام می شود.

در اینجا چهار روش برای ارائه محتوای الکترونیکی ذکر می‌شود:

بهترین روش و روش معمول این است که محتوا را روی سیستم مدیریت یادگیری (LMS) بگذاریم و فراگیران بتوانند با اتصال به سیستم از آن استفاده کنند. مزیت این روش این است که فعالیتهای افراد قابل ردگیری است و می توانیم گزارشاتی مانند اینکه هر فراگیر چه مقدار زمان برای درس خواندن صرف کرده و چه میزان از محتوا را دیده است، دریافت کنیم.

گام ۵: تدوین محتوای خام

پس از مشخص شدن طرح آموزشی کلان درس و نحوه ارائه محتوا با همکاری استاد و طراح آموزشی، مطالب درسی توسط استاد تالیف می شوند. در تالیف محتوا مواردی مانند انطباق با مشخصات فراگیران، به‌روز، صحیح و دقیق بودن مطالب، خودآموز بودن یعنی استفاده از لحن محاوره‌ای و مثال و همچنین استفاده از خودآزمایی در نظر گرفته شود.

گام ۶: تهیه طرح آموزشی جزئی درس (سناریوی نویسی ارائه)

در این مرحله بر اساس طرح آموزشی و قالب ارائه هر جزء از محتوا، طرح آموزشی تدوین می شود. طرح آموزشی بخصوص برای تولید انیمیشن، سناریوی های نمایشی و شبیه سازی ها اهمیت ویژه ای دارد. در تدوین طرح آموزشی برای انیمیشن ها، اصول طراحی آموزشی کلارک و مایر و سایر نکات باید رعایت شود.

گام ۷: پیاده سازی قطعات یادگیری (Learning Objects)

در این گام تیم فنی (پیاده سازی) بر اساس فعالیتهایی که تاکنون انجام شده است، اقدام به پیاده سازی قطعات یادگیری می کنند. در این گام فعالیتهای مانند ضبط صدا، انیمیشن سازی، جایگذاری متن و عکس و… انجام می شود.

گام ۸: یکپارچه سازی نهایی

در گام پایانی قطعات یادگیری پیاده سازی شده در قالبی در کنارهم قرار میگیرند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۹۴ ، ۱۹:۳۸
قدرت اله محمودلو

تعامل در محیط آموزش الکترونیکی


چکیده

رشد سریع و روز‌افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات، منجر به دگرگونی عرصه‌های مختلف زندگی بشر، از جمله نظام‌های آموزشی، گردیده است. با مطرح شدن آموزش الکترونیکی، به عنوان نمودی از نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات به حوزه آموزش و فرآیند یاددهی ـ یادگیری، مفهوم تعامل در فرآیند آموزش و یادگیری نیز دچار تحولات گسترده‌ی شده است. تعامل،  امر دوسویه‌ای است که حداقل به دو شیء و به دو عمل نیاز دارد. تعامل، زمانی اتفاق می‌افتد که این اشیا و وقایع به صورت متقابل یکدیگر را تحت تأثیر قرار دهند.

ویژگی اصلی و اساسی آموزش الکترونیکی، علاوه بر دسترسی آسان به اطلاعات، ویژگی ارتباطی و تعاملی آن است که از نقطه نظر فلسفی مبتنی بر دیدگاه ساختن‌گرایانه و مشارکتی است. محیط‌های یادگیری ساختن‌گرا، به گونه‌ای سازماندهی می‌شوند که فرصت کافی برای یادگیرندگان برای تعامل با همکلاسی‌ها، معلمان و سایر عوامل آموزشی فراهم آید. بدون برقراری تعامل، نه تنها یادگیرندگان انگیزه‌ای برای ادامه دوره در خود نمی‌بینند، بلکه یادگیری نیز به وقوع نمی‌پیوندد. اما بحث تعامل در محیط آموزش الکترونیکی، بسیار پیچیده‌تر از آموزش سنتی است. همین نکته کافی است تا متخصصان آموزش را وادارد تا بیشتر از پیش به مسأله تعامل در محیط آموزش الکترونیکی بیندیشند. در مقاله حاضر انواع تعامل، چگونگی تعامل و ابزارهای تعامل در آموزش الکترونیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
کلیدواژگان: آموزش الکترونیکی، تعامل، نظریه ساختن‌گرایی، ارتباطات.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۹۴ ، ۱۹:۳۴
قدرت اله محمودلو